HEMGRUPPER

Uppslagen bibel

Dela livet i den lilla gemenskapen

För att Korskyrkans vision ska förverkligas så är den lilla gemenskapen viktig. Vi vill därför erbjuda alla som önskar att vara delaktig i en mindre grupp. Dessa grupper samlas oftast i hemmen och kallas för hemgrupper. Här får alla i församlingen, inte minst nya möjlighet att dela en djupare gemenskap.

Livsnära

Det är en plats där det finns utrymme för de frågor och funderingar man bär på, vi får delar livet med varandra. I hemgrupperna vill vi på ett kärleksfullt och konkret sätt hjälpa varandra att följa Jesus och upptäcka de gåvor Gud lagt ner i oss. Vi ber, läser Bibeln och samtalar tillsammans men det finns även möjlighet att praktiskt visa omsorg för varandra i gruppen eller för människor i vår omgivning.

Citat från en hemgrupp i Korskyrkan:

“Vår hemgrupp träffas varje vecka för att samtala och be. Vi brukar fika tillsammans först och sedan har vi gånger då vi ber och läser Bibeln och andra gånger där vi samtalar om livets olika frågor. Vi vill dela livet tillsammans helt enkelt, och hjälpas åt.”

Hemgruppsrådet:

Jonas Burén (Sammankallade)
Kristoffer Dagerbrant
Ingrid Mjelle
Lille-Mor Nilsson

Kontakta oss för att vara med i en hemgrupp:

Jag vill